Hur tar ni betalt?

Som kund kan du välja att antingen få en pappersfaktura skickad till dig alternativt en e-post faktura för att minimera miljöpåverkan. För pappersfaktura tillkommer 29kr i faktureringsavgift. Fakturor finns för 1, 3, 6 eller 12- månadsperioder.

Behöver vi vara hemma när ni kommer?

Nej, du behöver inte vara hemma när vi kommer. Du behöver endast ställa ut kassarna på morgonen lättillgängligt för chauffören.

Vad händer med avfallet?

Det sorterade materialet lagras på vår mellanlagrings-station. Efter ett tag transporteras materialet till anläggningar där det behandlas för att kunna användas igen!

Vad har ni för bilar?

Vi använder dieselbilar med låg förbrukning och effektiv ruttplanering som minimerar miljöpåverkan.

Om jag är bortrest, vad gör jag då?

Om du är bortrest det datum då du har schemalagd hämtning kan du meddela oss senaste 5 arbetsdagar före upphämtning via mail till info@recollect.se så ställer vi in upphämtningen och du blir ej debiterad.

Vad händer om jag glömde ställa ut mina kassar?

Om du glömt ställa ut dina kassar när vi skulle hämta hos dig får du vänta tills nästa upphämtningstillfälle.

Kan jag säga upp min prenumeration när jag vill?

Ja, du kan säga upp din prenumeration när du vill. Vi har ingen bindningstid eller uppsägningstid hos oss på ReCollect. Kontakta oss på 031 16 12 00 för att avsluta din prenumeration.

Binder jag mig till något?

Nej, vi har ingen bindningstid på våra abonnemang.

Jag vet inte var jag ska förvara mina kassar hemma?

Om du önskar så erbjuder vi en specialanpassad och vattentät förvaringsbox som du kan välja att placera dina kassar i. Förvaringsboxen klarar att stå både ute och inne.

Förvaringsboxen

Vi tar gärna emot ytterliggare frågor via telefon eller mail

Vi älskar feedback! Tveka inte att kontakta oss. Du når oss lättast på telefon eller mail!

Kontakta oss